برق اضطراری برای دوربین های مداربسته / معرفی دوربین مداربسته دید در شب
نوشته شده توسط : جعفر

برق اضطراری برای دوربین های مداربسته

 
 

قطع برق هر چند به ندرت اتفاقی است که اجتناب ناپذیر است .
اگر اتفاقی در زمان قطع برق رخ دهد و سیستم دوربین مداربسته ی شما به علت قطع برق قادر به ضبط تصاویر نباشد ، چه می شود ؟
اگر سارقان، قبل از سرقت برق ساختمان را قطع کنند چطور ؟ اگر مجبور باشید برای انجام کاری برق ساختمان را قطع کنید و دوربین های مداربسته نیز قطع شوند و در این لحظه اتفاقی رخ دهد چطور؟ در این مرحله ups های مخصوص دوربین مداربسته وارد عمل می شوند . در این مقاله به بحث درباره ی راهکار های برق اضطراری و ups های مخصوص دوربین مداربسته خواهیم پرداخت .

برق اضطراری دوربین مداربسته
 

بدیهی است که استندلون ها ( DVR / NVR ) اعم از بی سیم و سیمی بدون برق نمی توانند هیچ کاری انجام دهند . نه ضبط ، نه تشخیص حرکت ، نه دسترسی از راه دور و نه هیچ چیز دیگری .
خبر خوب این است که با قطع برق شما تنظیمات انجام شده در استندلون ها را از دست نخواهید داد و پس وصل مجدد برق نیاز به تنظیمات مجدد نمی باشد . ولی نکته اصلی و اساسی این است که سیستم دوربین مداربسته همیشه باید روشن و متصل به برق باشد تا دچار Video Loss یا از دست دادن تصاویر نشود و به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته کار کند .

راه حل برق همیشگی برای دوربین های مداربسته

UPS ها تامین کننده برق برای دستگاه های برقی می باشند ، UPS ها دارای باتری هایی می باشند که می توانند تا مدت مشخص برق را در زمانی که برق قطع می باشد تامین کنند .

با استفاده از UPS های روشن ۲۴ ساعته ، دوربین های مداربسته خود را تضمین کنید و هرگز نگران قطعی برق نشوید .”  اگر UPS داشتم ، دوربین ها، دزد را شناسایی میکردند ”  این جمله حسرت آلود توسط افرادی که UPS استفاده نمی کردند به وفور شنیده شده است .

 

چگونه می توان زمان تامین برق UPS را مشخص کرد ؟

در ابتدا باید تعداد دوربین ها را مشخص نموده و میزان مصرف آن ها را در یک ساعت را حساب کنید . سپس میزان نیازتان را مشخص کنید و متناسب با آن باتری و UPS  خود را انتخاب کنید .

 

حتما بخوانید: پیشگیری از خرابی زودرس سیستم مداربسته

تفاوت باتری با ups چیست ؟

ups به مجموعه تامین برق در زمان قطع برق گفته می شود ولی باتری تنها قسمتی از ups  می باشد که محل ذخیره ی برق می باشد .

تفاوت ups دوربین مداربسته با سایر ups ها چیست ؟

♦ UPS های دوربین مداربسته متناسب با نیاز شما انتخاب می شود و خروجی ۱۲ ولت با تعداد خروجی مشخص دارد که هر خروجی تامین کننده یک دوربین خاص می باشد ولی UPS  های معمولی برق ۲۲۰ ولت می دهد .

♦  UPS های مخصوص دوربین مداربسته (برق اضطراری دوربین مداربسته) مقرون به صرفه تر از UPS های ۲۲۰V می باشد .

برق اضطراری

باتری UPS ها

♦ داخلی (اینترنال)
این نوع باتری ها داخل خود UPS قرار می گیرد .

♦ خارجی ( اکسترنال )
این نوع باتری ها به صورت خارجی در کنار UPS  ها قرار می گیرند .

♦ نکته : UPS های Internal به دلیل اشغال فضای کمتر، دارای قیمت بالاتری می باشند .

حذف آداپتور

آداپتور ها اغلب آسیب پذیر می باشند و در صورت از کار افتادن آداپتور دوربین مداربسته متصل به آن آداپتور قطع می شود .
استفاده از ups مخصوص دوربین مداربسته شما را از استفاده ی آداپتور ها فارغ می سازد .

نتیجه گیری

UPS ها تضمین کننده ی خوبی برای ثبت و ضبط تصاویر در زمان قطع برق می باشد . پارامتر هایی مانند نوع UPS و نوع باتری زمان برق رسانی همگی در قیمت UPS تاثیر گذارند. توصیه می شود برای انتخاب UPS مناسب حتما با کارشناسان مجرب (ارتباط با ما) مشورت نمایید .

 

معرفی دوربین مداربسته دید در شب

دید در شب برای مصرف کنندگان دوربین مداربسته یک آپشن مهم و کاربردی می باشد . در حال حاضر اغلب دوربین های مداربسته دارای قابلیت دید در شب می باشند . دوربـین های دید در شـب می تواند در تاریکی مـطلق نیز تـصاویر واضحی را نمایش دهند ، اما چـگونه ؟
در این مقاله به نحوه ی عملکرد و انواع دوربـین های مـداربسته دید در شب خواهیم پرداخت .

دید در شب با مادون قرمز نامرئی

اکثر دوربـین های مداربسته ی موجود در بازار از این تکنولوژی استفاده می کنند . کارکرد این نوع دوربین های مداربسته توسط LED های مادون قرمز می باشد و از طریق تابش نور مادون قرمز به اجسام تصاویر قابل نمایش می شوند .

بی شک تـصاویر این دوربین ها را که اغلب به صـورت سیاه و سفید و سبز هستند را در فـیلم ها دیده اید . دوربین هـای دید در شب رنگی نیز اخیـرا روانه ی بازار گردید که به Starlight
و Super Starlight موسوم هستند و تصویرشان در شب نیز رنگی می باشد .

نحوه ی کارکرد دوربین های دید در شب

اگر به دوربین های مداربسته با دقت نگاه کرده باشید متوجه تعدادی لامپ LED مادون قرمز در آن دوربین شده اید . زمانی که سنسور دید در شب موجود بر روی دوربـین ها کمبود نور در محیط را احـساس کند ، دوربین به حالت دیـد در شب تغییر حالت می دهد و چـراغ های
مادون قرمز آن روشن می شود . این چراغ ها برای دوربین نور سفید و برای چشم انسان نور قرمز تولید می کنند . پس از روشن شدن LED ها تصاویر در شب و تاریکی قابل مشاهده خواهند بود .

دید در شب رنگی

تکنولوژی دید در شب رنگی Starlight می تواند تصاویر رنگی را در نور کم ارائه کند . این دوربین ها اغلب دارای سنسور هایی با اندازه ی بزرگتر می باشند تا دیافراگم گسترده تری داشته باشند و همچنین سرعت شاتر را کاهش داده تا فرصت بیشتری برای جمع آوری نور کافی داشته باشد ، این دوربین ها توانایی فیلمبرداری به صورت رنگی در شب ، حتی زمانی که چشم انسان نمی تواند به خوبی ببیند را دارا می باشند.

انواع لامپ های مادون قرمز

لامپ های مادون قرمز دارای اندازه های متفاوتی می باشند که با توجه به نوع دوربین در دوربین ها استفاده می شوند . اندازه و تعداد LED ها در دوربـین های مداربسته در میدان دید دوربین ها در تاریکی بسیار موثر است . LED های کوچک در تعداد و بالاتر و LED های بزرگ که به Array LED موسوم هستند با تعداد کم در دوربین ها مرسوم هستند .
دوربین های Speed Dome بزرگ با تعداد Array – LED 10 می تواند میدان دید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر را در شب بدهد.

دید در شب هوشمند

یکی از مشکلات و چالش هایی که وقتی شـخصی به دوربـین در حالت دید در شب نزدیک می شد به علت نور زیاد بر روی شخص ، چهره ی شخص غیر قابل تشخیص بود . در تکنولوژی دید در شب هوشمند زمانی که شخص یا شیء به دوربین نزدیک می شود به صـورت خودکـار نور LED ها کاهـش پیدا کرده و تـصویر شـخص قـابل تشخیص خواهد بود .

 

حتما بخوانید: بهترین دوربین مداربسته دید درشب​

 

نتیجه گیری

برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته دید درشب با توجه به نیازتان از تصویر دریافتی، اقدام کنید . اگر می خواهید میدان دید بیشتری داشته باشید باید تعداد LED های بیشتری در دوربین انتخابیتان وجود داشته باشد . اگر می خواهید تصاویر رنگی در شب را تجربه کنید از دوربین های دید در شب رنگی یا Starlight استفاده کنید . تعداد و نوع LED در قیمت تاثیرگذارند پس اگر نیاز به دید وسیع در شب ندارید می توانید دوربین هایی با LED کمتر استفاده نمایید .

 

  1. https://www.alef.ir/news/4001019094.html?show=text
  2. https://www.alef.ir/news/3991209061.html
  3. https://www.alef.ir/news/3991209061.html?show=text
  4. https://www.alef.ir/news/4001019094.html
  5. https://www.alef.ir/news/4001019094.html?show=text
  6. https://www.aparat.com/v/mP5zu/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84_%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1_%D8%A8%D9%87_%D8%B1%D9%88%D8%B4_P2P_%D8%AF%D8%B1_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86_%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1_%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87
  7. https://www.aparat.com/v/mP5zu
  8. https://www.aparat.com/v/V0AdK/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF_%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9_%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86_%D8%AC%D9%87%D8%AA_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA
  9. https://www.aparat.com/v/Hz8JA/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87_%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86_%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AA%DB%8C_%D9%88%DB%8C_%D8%AA%DB%8C

https://www.aparat.com/v/75rwG/%D8%AA%D8%B3%D8%AA_%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86_fisheye_%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9_%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86





:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: